Fyrtal i Internet-Damer: Med mycket att lära ut

Trots att jag är emot att särskilja manligt och kvinnligt vill jag lyfta fram mina främsta kvinnliga inspirationskällor. I onlinevärlden är kvinnor särskilt underrepresenterade och av just den andledningen vill jag belysa att de finns kvinnor som är enastående och briljanta.

Studera dem och lär!

Hjärter Dam – Judith Wolst

Jag skulle ljuga om jag sa att Judith inte inspirerar mig i mitt bloggande – Hon är briljant när det kommer till att skriva pedagogiskt och utforma bloggposter. Att hon ofta behandlar ämnen kring sociala fenomen gör inte hennes blogg Internetionalisering sämre. Judith har varit en av dem som banat väg för sociala medier i Sverige, och de kunder som får jobba med henne är lyckligt lottade. Den här damen är en sk. ”Lead-thinker” för oss rookies att lära av.

www.judithwolst.se@judithw

Spader Dam – Helen Alfvegren

Jag har sett få individer engagera människor så pass mycket som Helen, den här damen andas och lever Internet och digitala trender. Helen är ett tydligt bevis på vad man vinner på att lägga ned stor möda, energi och tid på att förstå både människor och verktygen, helt naturligt gör hon alla rätt när det kommer till engagemang (Klockrent exempel) Inläggen i hennes blogg är väl researchade och genomarbetade – riktigt mustiga! Det ska bli spännande att se var hon tar vägen och vilka som får ta del av hennes magiska fingrar.

www.helalf.se@rockspindeln

Klöver Dam –  Annelie Näs

En av de som betraktar det sociala i digitala lösningar som en självklarhet är Annelie Näs. Annelie ser bortom begreppet marknadsföring och kan koppla ihop system med relationer. Hon är dessutom väldigt pedagogisk och sprider förståelse för hur man faktiskt tjänar pengar på Internet. Nej, Internet är ingen lek där allt handlar om att synas och höras för Annelie. Det handlar om att komma närmre sina kunder, lyssna, dra nytta och utveckla hela verksamheten.

www.annelienaes.com@annelienaes

Ruter Dam – Emma Lundin

Emma är en doldis, du hittar inte henne offentlig i några sociala nätverk. Istället så producerar hon annonser och analyser som du swischar förbi i ditt leverne online. Den här damen är analytisk och strategisk, hon har en riktigt bra förståelse för hur kampanjer och annonser ska utformas. Särskilt höga kunskaper har hon inom SEM. Emma har lärt mig mycket, och jag glädjs av vetskapen att hon jobbar i det dolda. Kom ut och lär oss Emma!

Emma på LinkedIn

Så, vilka är kungarna?

 

Sara Öhman

Vill du komma igång med din innehållsmarknadsföring? Jag hjälper dig gärna! Skicka ett mail till hej@saraohman.se och beskriv din situation så bokar vi in ett förutsättningslöst möte!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *