Höften i fokus

Att upprätthålla en träningsblogg när all mental styrka behöver gå åt andra håll. Påfyllning av styrka heter just nu jobb, Headspace och träning (såklart). Kroppen känns däremot starkare än någonsin och med en rad nya övningar och utmaningar är jag mer inspirerad än någonsin.

Förra veckan fick jag nya läxor av Sandra på Tailored Training. Under mitt pass var det mycket fokus på höft och rumpa, om du frågar mig. Allt för att få till den där löparstabiliteten.

Två nya nya läxor fick jag; Benindrag på boll och en enbensstyrke-övning.

Läxa 1: Benindrag på boll

IMG_2589

 

Börja med fötterna på bollen i en planka, rulla sedan in och dra knäna mot magen. Fokusera på att hålla rumpan nere så den inte putar upp. Inte gör det bara det svårare att hålla balansen utan även att du inte riktigt kan krama åt de där magmusklerna.

benindrag ej

Läxa 2: Övning för enbensstyrka

IMG_2592Sandra lär mig bland annat om enbensövningar under våra träffar. Denna gång fick jag prova en övning där jag med hjälp av TRX-band fick göra ett utfall bakåt utan att sätta ned foten. Kändes skönt åt rumpan. Ser fram emot hur vi kommer att utveckla denna framöver.

Vilken är din favoritövning just nu?

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *