Digitala marknadsförings-tips – Lucka 13: Konvertera

”Hoppa!  Våga > Vinn! Du vet att du vill..”

Dags att möta dina potentiella kunders/användares/fans djupaste rädslor! Nu vill du få de som så långt varit osäkra att utföra det du vill att de ska utföra.

Mest troligt är det bara att hoppa. Det ska inte behövas mer än några betryggande ord om de tagit sig såhär långt med dig i din kampanj. Fråga dig själv om du behöver möta rädslan med ytterligare innehåll eller bara locka tillbaka dem dit till där du vill ha dem. Lite extra smör.

Övning: Lista arbetet du behöver göra i konvertera-fasen

I det här skedet tycker jag du ska räkna med att du redan mött de kontaktpunkter du kan för kampanjen. De som inte varit intresserade av vad du har erbjuda har sållats bort. Nu är det upp till de du skapat en relation till att göra sista bortprioriteringen och välja dig.

Det finns ändå några typer av innehåll som kan hjälpa dig på vägen:

  • Kundcase – Som ärligt berättar om dig och upplevelsen av din produkt/tjänst.
  • Erbjudanden – Om så behövs. Kanske kan något extra hjälpa en användare att konvertera där du vill.
  • Personliga utskick – Ett personligt meddelande kan kanske få en användare att lita på dig-
  • Infographics – Statistik eller annat utbildande material som argumenterar för att de ska konvertera på det sätt du önskar.

Tidigare inlägg

 

Sara Öhman

Vill du komma igång med din innehållsmarknadsföring? Jag hjälper dig gärna! Skicka ett mail till hej@saraohman.se och beskriv din situation så bokar vi in ett förutsättningslöst möte!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *