26854876742_808ac916ca_k

Mått på framgång – Uppmärksamhet VS. Konvertering

Tjolahopp vilken vecka jag har haft! Modererat panel om ”Framtidens e-handel” på eCommerce 2016, pratat om hur du skaffar dig erfarenhet och medverkat i panel på eCademy samt bidragit med råd under två frukostseminarier om den viktiga julhandeln tillsammans med Postnord.  Inte nog med det så gjorde e-handel.se ett jättefint uppslag om NutriBox och dessutom […]

Read More »

Wazup Öhman? – 5 minuter för eftertanke

Är du aktiv som jag med att berätta om vad du gör i sociala medier så har du även förmånen att ha många som följer dig och engagerar sig i din utveckling. Det här inlägget är till er som undrar hur det går. Det är ju nämligen lätt att tro att jag alltid springer runt […]

Read More »

Söker du praktikplats och vill lära dig om digitala kanaler?

Jag är ingen häftig byrå eller ett stort bolag med traineeprogram. Däremot kan jag erbjuda spännande projekt, för mer eller mindre välkända varumärken, och en stor inblick i e-handels och startup-världen. Jag hoppas också kunna lära dig massor längs vägen. För mina egna bolags räkning, min konsultverksamhet och Nutribox.se, söker jag nu en praktikant som […]

Read More »

5 tankar från #eforum15

550 personer verksamma inom e-handel samlade på Åhaga i Borås – Ett framgångskoncept i sig. Målet för dagen var att skapa överblick över läget för e-handeln idag, med #ebarometern i fokus, samt blicka mot framtida utmaningar och lära av andra marknader. Foto lånat av Johanna Allhorn ehandel.se Tillsammans med Jenny Vesterlund från Kicks och Arne Andersson […]

Read More »

3 kanaler e-handlaren bör bemästra

Det roligaste med att marknadsföra och driva trafik till en e-handel är att det finns så otroligt mycket kanaler att experimentera med, såväl online som offline. Vilka kanaler som är mest effektiva för den enskilda e-handlaren beror på den specifika kundgruppen och kompetens i  teamet som arbetar mot dem. Däremot finns det några kanaler som […]

Read More »

4 trender inom marknadsföring av e-handel

Vilken e-handelsvecka! Det är tydligt att e-handeln är på riktigt en etablerad industri som samlat på sig en mängd yrkespersoner och följare. Den här veckan har jag besökt en renodlad e-handelsmanager utbildning, spanat in två frukostseminarier på temat e-handel och läst otaliga rapporter om var e-handeln befinner sig 2015. Dessutom bubblar e-handelscommunityt på Twitter, LinkedIn och […]

Read More »