Letar du efter någon att bolla dina utmaningar inom marknadsföring med?

Den 18 januari  2021 drar jag igång coachingprogrammet #marketingdoers. Det har varit något jag gått och funderat på länge då jag upplever en saknad av stöd i gränslandet mellan utbildning och konsultarbete. Därför vill jag ta fram något mer dynamiskt som anpassas efter konkreta utmaningar som du i ditt arbetsliv eller företagande står inför.

#marketingdoers är för dig som gör marknadsföring på antingen strategisk eller operativ nivå. Du kan antingen vilja ha hjälp att höja blicken, se möjligheter och reda ut strategisk systematik för din marknadsföring, eller behöver detaljhjälp med tekniska utmaningar på dina marknadsföringsplattformar.

Du som är med i #marketingdoers kommer få tillgång till min gedigna bank av material, mallar och lathundar inom olika områden av marknadsföring. Vid våra individuella samtal kan jag även ge dig guidning till var du ska vända dig för mer

Min förhoppning är att vi kommer vara en nyfiken samling av marknadsförare och entreprenörer/företagare som vill utforska nya möjligheter och arbetsmodeller.

Maxantal deltagare är 15 personer. Ansök senast den 8 januari.

Viktigt! I detta upplägg är reglerna enligt följande; Du=hustlar, Jag=tipsar.
Se pris nedan så förstår du varför.

Vem blir antagen till #marketingdoers?

  • Du som är nyfiken och ständigt hittar nya frågor på hur du kan bedriva din marknadsföring på ett mer effektivt sätt.
  • Du som har ambitionen att utveckla ditt arbete med marknadsföring med fokus på att ta dig an nya arbetsmodeller och verktyg.
  • Du som har grundläggande kunskaper sociala kanaler eller inom digital marknadsföring, men behöver inte nödvändigtvis arbeta heltid med marknadsföring idag.
  • Viktigast är att du vill göra. Du kommer inte få hjälp i utförandet av din marknadsföring, men jag kan guida dig till hur du antingen kan göra arbetet själv eller hur du ska samarbeta med andra.

Vad får du av coaching-programmet #marketingdoers?

Vid uppstart:

  • Genomgång av din kompetens, utmaningar och ambitioner inom marknadsföring
  • Rekommendationer och prioriteringsordning för hur du ska ta dig an identifierade utmaningar
  • Uppstart med de andra i #marketingdoers samt ihopmatchning med en annan deltagare som delar dina utmaningar

Löpande under coaching-programmet

  • Månadsvisa coachingsamtal med fokus på din utveckling inom marknadsföring
  • Veckovisa frågestunder på 30 minuter i helgrupp (frivilligt deltagande)
  • Tillgänglighet till att ställa löpande frågor via chatt (via Slack)
  • Material/lathundar, mallar och vidareläsning utifrån dina utmaningar inom marknadsföring
  • #marketingdoers-peer samtal samt tillgång till Slack-kanal där du kan diskutera med samtliga deltagare.

Vem är coachen Sara Öhman?

Kanske känner du mig sedan tidigare, kanske har du trillat in här på tips av någon som känner mig. Låt mig presentera mig och den bakgrund jag tror är relevant för ditt deltagande i #marketingdoers.

De organisationer jag arbetar med idag hittar du inom de flesta branscher och verksamhetsformer. Konsumentprodukter, e-handel, B2B-tjänster, offentliga myndigheter, reglerade branscher och ny teknik (start-ups). Lokala småföretag och stora globala organisationer. Gemensamt för dem är att de alla står inför samma utmaning i hur de ska ta sig an det nya marknadsklimatet med en ökad innebörd av det digitala.

Jag tror inte på att helt slänga ut tidigare beprövade marknadsstrategier utan istället anpassa dem till det nya marknadsklimatet som det ökade användandet av digitala skärmar innebär.

Är jag utbildad coach? Nej, det är kanske därför märkligt att kalla detta för ett ”coaching”-program. Jag skulle vilja kalla det ”träning”, men det skulle bli alldeles för förvirrande. Däremot har jag utbildat yrkespersoner de senaste 8 åren och guidar varje år 500 personer till hur de ska bli bättre marknadsförare, via utbildningar och konsultarbete.

Du kan fråga mig om:

  • Datadrivna marknadsstrategier
  • Implementera ”growth” som arbetssätt
  • Målgruppskartläggning, med fokus på digitala beteenden
  • Varumärkesiarbete och identitetsskapande med hjälp av nya målgruppssegment
  • Strategiskt, taktiskt och praktiskt arbete med sociala medier
  • Annonsering i sociala medier
  • Strategier, budgetar och praktiskt arbete med Influencers
  • E-poststategi och implementation
  • Grundläggande SEO
  • Grundläggande sökordsmarknadsföring
  • Grundläggande programmatisk annonsering
  • System och verktyg som behövs för att diva marknadsföring
  • Kompetensförsörjning och resursbehov (nyanställningar) inom marknadsföring

Jag får ofta den positiva feedbacken att mitt engagemang inom det jag arbetar med är min starkaste fördel. Min tro är att mitt jobb blir roligare om jag engagerar mig både i personen som ska göra marknadsföringen och lösningen på utmaningarna som personen står inför. Personligen är min långsiktiga ambition att förbättra så mångas arbete med marknadsföring som möjligt.

Vad kostar det?

Du betalar 1500 SEK exkl. moms per månad för paketet ovan. Antas du till #marketingdoers med skriver du upp dig på åtminstone tre månader (totalt 4500 SEK exkl. moms, som faktureras per månad), därefter kan du avsluta din coaching när du vill. Vill du köpa till handledningstillfälle på 30 minuter kan du göra det närsomhelst för en extrapeng på 500 SEK exkl. moms.

Ansök till #marketingdoers

Anmälan är bindande först när vi båda bekräftat ditt deltagande senast den 15 januari. Skulle du bli missnöjd med coaching-programmet hoppas jag att vi löser det genom att samtala om det och hitta någon form av kompensation. Det är alltid svårt att ”köpa kunskap”.