Så, du är nyfiken på vad jag skulle kunna hjälpa dig med i sociala medier? Låt mig berätta.

Innehållsmarknadsföring i sociala medier

För att nå framgång i sociala medier behöver du ha en tydlig story för dina följare att attraheras utav. Därför kan jag hjälpa dig med:

  • Varumärkesbyggande storytelling i sociala medier – Hur ska vi kommunicera för att det ska bli intressant att följa oss och genom detta skapa engagerade följare?
  • Innehållsstrategi – Vad ska vi producera och hur ska materialet utformas?
  • Social strategi och innehållsmarknadsföring – Vilka personer ska engagera sig i vårt varumärke och hur ska de sprida det vidare?

Praktiskt utförande av innehållstrategin

När planen för vad och hur vi ska kommunicera är satt kan jag hjälpa dig med att ta ut strategin enligt nedan.

Egna kanaler

Din kommunikation och din story utgår från du gör i dina egna kanaler och att effektivt kunna hantera dessa är viktigt för att minska arbetsbördan internt samt för att dynamiskt kunna optimera dem för rådande situationer både internt och i omvärlden. För att skapa detta kan jag hjälpa dig med nedanstående.

  • Optimering av egen sajt – Rådgivning kring hur du optimerar dina säljande kanaler
  • Uppsättning av sociala kanaler – Inte bara uppsättning utan även se till att kommunikationen påbörjas i kanalerna i takt med att utbildning sker av interna resurser
  • Utbildning av content managers – Löpande utbildning för att skapa självgående sociala media-ninjas internt

Andras kanaler

Medan att ha välfungerande egna kanaler är hygienfaktor har du den stora potentiella vinningen i hur ditt varumärke förs vidare i andras kanaler. Att bemästra relationen till ett stort antal community leaders, såsom bloggare, samt mediahus och journalister är svårt och tidskrävande. Med mitt kontaktnät erbjuder jag effektiv hantering av relationer för att föra ditt företag och varumärke vidare i sociala medier.

  • Management av community leaders
  • Relationsskapande med mediahus och journalister

Köpta kanaler

Vi kan ha världens bästa kommunikation som vi kommer få bra feedback på, men vill vi skala kommer vi att behöva förstärka vår kommunikation med annonsering. Sköter vi detta kostnadseffektivt har vi allt att vinna.

  • Planering och budgetering – Hur kan innehållsstrategi med dess aktiviteter stärkas genom köpta medier?
  • Beställning – Beställning av annonsering hos mediasajter och kanalägare
  • Utvärdering och optimering – Löpande utvärdering av annonsering för optimering

Låter det intressant?

Hör av dig till hej at saraohman.se så tar vi en fika!

0 kommentarer

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *