Marknadsföringsprojektet – Bitterljuvt farväl

Författare:

|

Datum:

|

,

Alla vet att jag inte är någon talare, därför får jag uttrycka mig i skrift.

Jag kan aldrig säga ”hejdå”, inte till något eller någon. Absolut inte i detta fall – Marknadsföringsprojektet. Hur säger man hejdå till något man lagt ned hela sin själ i? Hur säger man hejdå till något som gett en sådan personlig utveckling? Hur säger man hejdå till alla de människor som engagera sig för att göra det hela möjligt?

I detta fallet gäller mjuka värden, oavsett vad de hårda värdena säger (Även om de är rätt ok de med).  Ekonomihögskolan som tidigare haft bristfällig marknadsföringsanda har haft 35st studenter som engagerat sig och rest runt i Sverige. De har predikat för förvirrade gymnasieelever om något de tror på – utan att kräva någon belöning. Nya relationer över programmen har skapats och en ökad medvetenhet om Ekonomihögskolan och de utbildningar vi studerar har spridits. Vi har skapat relation till 24st gymnasieskolor och även till den organisation som benämns som Sveriges Gymnasieskolors största partnerorganisation Ung Företagsamhet har vi skapat en personlig relation – 6st län, hela södra Sverige. Framörallt har vi skapat en väldigt viktig relation mellan Ekonomihögskolan och dess studenter i EHVS. Genom att samarbeta i ett projekt skapar vi möjligheter till fler framtida samarbeten och på så vis förs vi närmre varandra.

Resultatet som jag ser det:
– 35st engagerade studenter
– Stärkt samarbete mellan EHV, EHVS och deras studenter
– Relation till 24st gymnasieskolor
– Relation till samtliga UF-kontor i södra Sverige
– Relation till ca 1500 potentiella studenter (Nu vet inte jag hur man räknar men jag räknar 50pers/aktivitet alt. 50pers/representant)
– Förhöjt söktryck på Ekonomihögskolans utbildningsprogram
– Ett bestående marknadsföringsprojekt (Allt annat är uteslutet om någon som styr ser detta)

Tack representanterna – Som engagerat sig, spridit optimism och vilja – och som stått ut samt försökt ta till sig av långa mail i massor! Utan er hade inte projektet blivit av!

Tack projektgruppen – Som med dåliga förutsättningar, en förvirrad och nybörjare till projektledare samt oklara arbetsuppgifter ändå presterat och gjort sitt jobb – med råge!

Tack Erik och Erika – Som stått ut med en rookie som inte alltid varit nöjd eller har haft förståelse för arbetslivet. Genom er tro på mig har jag vågat och känt vilja – inte bara i projektet. Ni har lärt mig massor!
 
Tack Ervin – Som haft måttlig förståelse för min frånvaro från min omgivning i novemer-april.

Jag har utvecklats enormt under den här tiden, jag har sköt många saker mindre bra och lärt mig inför framtiden men jag har även känt att jag klarat saker bra vilket fått mig att våga prova några saker. Min vision över vad projektet skulle ge i början var starkt och den visionen tycker jag att ha uppfyllts, jag vill göra avtryck.

Time to say goodbye! (Till Marknadsföringsprojektet 08/09…. 😉 )


Avtackningsblomma och present…

Erik och Erika har ordnat en mycket fin present åt mig – Mentorslunch på en av Växjös finaste krogar med den forna EBDstudent, numer VD/grundare av http://www.flysmaland.com/ Det sades så många fina ord, jag minns inte vad jag gjort för att förtjäna dessa.

Ett svar till “Marknadsföringsprojektet – Bitterljuvt farväl”

  1. […] Det är dags att välkomna ett nytt universitet! För en vecka sedan kom nämligen Linnéuniversitet till världen. Idag satte jag foten i det nya universitet för första gången i samband med mitt återvändande till verkligheten. Jag ser positivt på fusionen, detta trots att jag fått bevittna problematiken och kaoset tack vare mitt samarbete med Ekonomihögskolan under Marknadsföringsprojektet och betraktande på nära håll under sommarjobb på administrationen. Fusioner skapar möjligheter – i detta fallet att skrota Studentportalen och skapa nytänkande marknadsföringskampanjer. (Vänta och se i vår) […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *