Fast i gamla hjulspår? Får du inte till din annonsering? Ger ordet ”algoritm” dig kli i hårbotten eller är analysverktygen krångligare än vad de borde vara? Anmäl dig till en av mina öppna föreläsningar i hur du både praktiskt och strategiskt arbetar med verktygen!

Du kanske varken har tid eller den ekonomiska möjligheten att gå en utbildning just nu, men du skulle inte tacka nej till konkreta idéer på var du kan börja! Förmodligen är du inte ensam. Därför öppnar jag upp  mitt utbildningsmaterial som jag samlat på mig under mina 10 år som utbildare och konsult inom digital marknadsföring för alla.

Varje föreläsning är 1,5 timme lång har följande upplägg:
– 15 minuter trendspaning kring var plattformen är på väg
– 45 minuter om principerna för hur plattformen är uppbyggd
– 20 minuter arbete med plattformen
– 10 minuter reflektion

Varje föreläsning kostar 500 SEK inkl. moms. Vill du gå på obegränsat antal föreläsning betalar du 1500 SEK inkl. moms per halvår.  Är du med i bootcamp-programmet #marketingdoers är föreläsningarna gratis.

Föreläsningarna sker på måndagar och fredagar kl. 8-9.30. Utom runt påsken, då kör vi torsdag och tisdag!

Viktigt!
När du skickat din anmälan får du en bekräftelse via e-post med Swish-nummer. Efter att din betalning kommit in skickas Zoom-länk till föreläsningen som du anmält dig till dig via mail.

Våren 2022  – Öppna föreläsningar 

Nedanstående lista kan uppdateras med datum. Har du betalat för att få tillgång till samtliga föreläsningar betalar du inte något extra för att skicka ytterligare en anmälan.

  • 8/4 2022 – Kom igång med Facebook/Instagram Annonsering
  • 11/4 2022 – Optimera och analysera Facebook/Instagram Annonsering
  • 14/4 2022 – Influencer Marketing – Så bygger du upp ditt ekosystem av ambassadörer (Hitta influencers)
  • 19/4 2022 – Influencer Marketing – Räkna på det! (Budgetera, förhandla och skriva avtal)
  • 22/4 2022 – Lyft dina sociala medier – Så jobbar du bättre med algoritmen våren 2022
  • 25/4 2022 – Analysera sociala medier – Vad ska du egentligen mäta?
  • 29/4 2022 – Google My Business för lokala entreprenörer inom besöksnäringen – Så kommer du igång
  • 2/5 2022 – Kom igång Webbanalys – Introduktion till Google Analytics (Universal+GA4)
  • 6/5 2022 – Webbanalys – Mäta och tagga trafik – Hitta din rutin
  • 9/5 2022 – Inspiration! – Kom igång som frilansare + övningar i hur du hittar du lägger upp ditt arbete
  • 13/5 2022 – Inspiration! – Bygg ditt ”drömliv” – Hur jag hittade mitt ”varför” och erfarenheter av att brottas med normer
  • 16/5 2022 – Personligt varumärke – Arbeta strategiskt med innehåll i digitala kanaler
  • 20/5 2022 – Kom igång med e-postmarknadsföring – Grunderna
  • 23/5 2022 – SEO med hjälp av innehåll – Så hittar du en innehållsstruktur på din webbplats
  • 27/5 2022 – Automatisera – Vad du som småföretagare kan göra redan idag!
  • 30/5 2022 – Vad kostar det då? – Budgetera för annonsering, influencer och utveckling
  • 3/6 2022 – ”Datadrivet” – Vad betyder det egentligen?
     6/6 2022 – Growth teams – Så arbetar du som en modern marknadsavdelning
     10/6 2022 – Kompetensförsörjning – Vad behöver ditt digitala team kunna 2023?

Saknar du något? Skicka gärna ett mail hej@saraohman.se

Anmäl dig här

Vem är Sara Öhman?

Sedan 2010 arbetar jag med digital marknadsföring för både små lokala företag och de största företagen globalt. Det har medfört att jag stött på de flesta utmaningar du kan göra inom digital marknadsföring. Dessa insikter tar jag med mig när jag utvecklar mina föreläsningar, workshops och kurser likväl när jag ska utveckla företags strategier och organisationer.

Även om jag som konsult arbetar med komplexa organisationer som kommit långt i att ställa om sina digitala verksamheter är min ambition för mina öppna föreläsningar att de ska hålla en grundlig nivå som alla kan hänga med i – Men vill du utmanas är du välkommen att ta med dig konkreta frågor till föreläsningarna.

Ovanstående kurser är de enda jag håller i egen regi. Annars hittar du mig hos Hyper Island, Webbdagarna, Bonnier Akademi (Resumé och Market), Sälj och marknadshögskolan och YrkesAkademin. Tidigare har jag hållit både längre och kortare kurser på Berghs, Medieinsitutet och Nackademin.

Lite dyrt? Du som är van att föreläsningar digitalt är gratis? I priset ingår att jag sållat vad som är värt för dig att veta om ämnet, med erfarenhet för att ha jobbat med över 300 företag och utbildat över 5000 marknadspersoner.

Okej, jag anmäler mig!