Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/4/3/a/saraohman.se/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/4/3/a/saraohman.se/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/4/3/a/saraohman.se/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/4/3/a/saraohman.se/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284

 – Vad gör jag just nu?

Att som E-handlare låta förtroendet för varumärket och dess produkter både växa innanför och utanför sajten är viktigt i relationsbyggandet med både nya och återkommande kunder. Kunderna finns i stor utsträckning redan i sociala nätverk och förväntar sig att bli bemötta med såväl god service som erbjudanden i dessa kanaler. Genom att bygga upp en stark kundbas som för varumärket vidare öppnas nya möjligheter att sprida kunskap och nyheter om produkter . När följarskaran växer ökar kunskapen om varumärket. Att skapa detta är mitt uppdrag på mitt nya jobb, SearchMe.

SearchMe startades nyss (i Januari) av eEquity och Stefan Svensson men visionen att lyckas kombinera SEO, SEM, Konverterings optimering (CRO) och sociala medier (SMO) med fokus på E-handel. Hos SearchMe kommer jag att jobba med att dels bygga upp kommunikationen för e-handlarna både strategiskt och operativt samt att få aktiviteten i sociala mededier att hänga samman med övrig aktivitet kring sajterna. I kombination av både organisk och köpt trafik förstärker sociala medier förtroende  för sökresultaten samt för innehållet på sajten. Förtroendet lockar besökare att konvertera, gör nya besökare till återkommande besökare och besökare till kunder samt nyhetsbrevsprenumeranter. Stärkt relationen till kunderna ökar sannolikheten att de väljer att handla av dig igen samt möjliggör för produktrecensioner att inte bara öka i sin omfattning utan även att spridas där potentiella kunder kan finnas. SearchMe’s mål är att lyckas skapa detta.

Konkret för de e-handlar vi arbetar med innebär detta att låta kunskapen om produkterna forma kommunikationen i de sociala nätverken, inte bara i nyhetsbrev utan även i blogg, på Facebook eller Twitter. Sociala medier gör det möjligt att anpassa kommunikationen utifrån genererad data med mer information om kunderna. Genom att kunna utläsa flera typer av kundgrupper kan du kunna kommunicera riktat mot dem.

På kontoret på Holländargatan 22  är vi idag fyra personer, men vi kommer inom kort bli många fler. Vi sök.er PPC person, analytiker/konverteringsoptimerare samt site managers med SEO-kompetens. Vi behöver även frilansande skribenter för mindre projekt (gärna norska och finska) och skulle mer än gärna ha en praktikant här. Är du intresserad eller bara vill hänga och spela Kinect och Pingis är du varmt välkommen förbi! Nästa fredag har vi Invigningsfest. dit är du även välkommen om du skickar mig ett mail.

Det känns oerhört spännande att få vara med i början och jobba med oerhört kompetenta personer. Let’s Rock it!

Om författare

Vill du komma igång med din innehållsmarknadsföring? Jag hjälper dig gärna! Skicka ett mail till hej@saraohman.se och beskriv din situation så bokar vi in ett förutsättningslöst möte!

Du kanske också gillar:

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *