-

Digitala marknadsförings-tips – 16: Receptet på bra innehåll
”Vad är det magiska allra bästa innehållet som flyger och alla älskar?” det är frågan jag fått mest ofta i hela livet. Det är en högst relevant fråga. Hittar vi…
-

Digitala marknadsförings-tips – 15: Kreativt koncept
Nu när du vet vilka effekter du behöver i vilka skeden i dina digitala kanaler behöver du fundera hur du ska fylla dem. Recept av smarta flöden i all ära,…
-

Digitala marknadsförings-tips – 14: Följa upp
Allt du gör i digitala kanaler bygger ditt arv. Interaktioner, kontaktpunkter (negativa/förlorade kontaktpunkter) och uppfattningen hos användarna tar du med dig från en aktivitet eller kampanj till nästa. Det är…
-

Digitala marknadsförings-tips – 13: Konvertera
”Hoppa! Våga > Vinn! Du vet att du vill..” Dags att möta dina potentiella kunders/användares/fans djupaste rädslor! Nu vill du få de som så långt varit osäkra att utföra det…
-

Digitala marknadsförings-tips – 12: Återfånga
Att arbeta med digitala kanaler är egentligen mest en jakt på interaktioner. Utan interaktioner > Ingen möjlighet att växa. Det påverkar både när vi arbetar för att nå organisk spridning…
-

Digitala marknadsförings-tips – 11: Aktivera
”Welcome to the show!”. Castingen är sedan en tid tillbaka gjord, genrepet är avklarat, ryktet har börjat sprida sig och nu är det dags för show! Förhoppningsvis har dina främsta…
-

Digitala marknadsförings-tips – 10: Inspirera
Plattformarna växer med människor och innehåll, och hinner knappt med sin egen utveckling. Det har därför mer svårt än någonsin att veta vilka användare som är aktuella för ditt budskap,…
-

Digitala marknadsförings-tips – 9: Preparera
Genom att jobba i faser blir det också svårare att vara lat. Är vi lata är det ofta den första (preparera) och den sista fasen (följa upp) som ryker. Det…
-

Digitala marknadsförings-tips – 8: Jobba i faser
Det är lätt att komma igång med digitala kanaler. Oavsett vem du är och vilken typ av företag du har kan du skapa konton på plattformarna och där utöva aktiviteter…
-

Digitala marknadsförings-tips – 7: Supportande aktiviter i digitala kanaler
”Kom till sak nu. Ge mig det magiska tricket för kanalerna och berätta vilket innehåll jag ska skapa!” Nädu, jag kan inte svara på det en. I de digitala kanalerna…
-

Digitala marknadsförings-tips – 6: Måla upp drömscenariot
Digitala kanaler är dynamiska inte bara på ett sätt som inte bara påverkas av hur vi använder dem, Hur plattformarna förändrar sina algoritmer påverkar också möjligheterna när vi arbetar med…
-

Digitala marknadsförings-tips – 5: Den mest kritiska aktiviteten
Okej kommunikatör, kreatör, entreprenör, marknadsperson eller vilken roll du ser dig ha som resande i de digitala kanalerna. Idag vill jag ge dig en övning. Jag vill att du ska hitta…
-

Digitala marknadsförings-tips – 4: Risken med att försöka överlista plattformarna
Jag har svurit hela helgen. Jag får inte mina trafikkurvor att svänga uppåt. Fast beslutsam om att bara driva relevant trafik har jag stramat åt kriterierna på annonsplattformarna, men plattformarna…
-

Digitala marknadsförings-tips – 3: Undvik att hamna snett
Det är billigt att annonsera i digitala kanaler. Med 100 SEK kan du nå över 10 000 personer i din målgrupp. Detta är en blädande tanke som för många ut…
-

Digitala marknadsföringstips – 2: Jobba med din målgrupp
De som interagerar med dig avgör vem du är i digitala kanaler. Ja, nästan även de som interagerar med dig offline. För att nå de som du kan vara relevant…
-

Digitala marknadsföringstips – 1: Målgrupp
Det är december och därför tänkte jag passa på att ta upp en fin gammal tradition – Julkalendern. Jag känner särskilt varmt för just julkalendrar i bloggform då det…
-

Influencer Marketing – En checklista inför 2017
Influencers verkar vara allas favoritord under planeringen inför 2017. Många berättar om nya satsningar, nätverk skapas och debatten kring influencers sker i massmedia varje dag. Vad jag tror ligger bakom…
-
Skyddad: 22 marknadsförings-hacks för e-handlare
Det finns inget utdrag eftersom detta är ett skyddat inlägg.
-
9 kanaler du bör ha koll på inför 2017
Möjligheternas tid är nu. Flera gånger i veckan hopp-studsar jag och klappar händerna då verktygen lanserar uppdateringar som syr ihop spelfältet bättre och bättre. Även om vi har långt kvar innan spårning…
-

Det finns inget målsnöre!
Många vänner jag pratar med uttrycker ofta ”när jag gjort X ska jag….”, och syftar på beslut de ska fatta, vilan de ska få, saker de ska göra eller andra…
-

Tre år som frilans – Vad har jag hunnit med?
Tiden går fort när man har roligt, sägs det. Samtidigt kan jag inte riktigt minnas tiden jag inte levde som frilans och det känns inte alls som det bara har…
-

Mått på framgång – Uppmärksamhet VS. Konvertering
Tjolahopp vilken vecka jag har haft! Modererat panel om ”Framtidens e-handel” på eCommerce 2016, pratat om hur du skaffar dig erfarenhet och medverkat i panel på eCademy samt bidragit med…
-

5 saker du lär dig om e-handel bara av att göra det själv
Det har gått 4 år sedan jag först började jobba för e-handlare på riktigt hos eEquitys dåvarande byrå SearchMe. E-handlarna, av varierande storlek, fick dela på min tid och jag…
-
Wazup Öhman? – 5 minuter för eftertanke
Är du aktiv som jag med att berätta om vad du gör i sociala medier så har du även förmånen att ha många som följer dig och engagerar sig i…