-

Mindre skärmtid – det nya måttet på framgång i AI-eran?
Kanske är minskad skärmtid det mest konkreta tecknet på att AI fungerar? Sedan generativ AI tog plats i mitt arbetsliv har jag börjat fundera på ett nytt sätt att mäta…
-

Jag är Årets Kunskapsspridare och Inspiratör 2025
Min plan var INTE att bli en lärare. Det bara blev så, och det känns helt rätt. Att få vara med att påverka människor och deras sätt att tänka är…
-
+ 45? Du är inte efter, du är långt före.
Tänk dig att maxa all din potential. Att kunna genomföra allt du drömt om i ditt yrkesliv, bygga de processer du ser framför dig och höja nivån både när det kommer till…
-

Vad gör du nuförtiden, Sara Öhman?
En gång i tiden hade jag en levande blogg där jag delade med mig av alla mina projekt. Sedan tog projekten över och bloggen blev lidande. Därför tänkte jag att…
-

19 öppna föreläsningar och ett bootcamp för marknadsförare
Vi är halvvägs in på 2022 och för oss marknadsförare händer mer än någonsin tidigare. Instagram lanserar nya strukturer på flödet, Facebook-annonsering blir ”dyrare” och det transatlantiska data-bråket intensifieras. I…
-

Mitt arbetsår 2021
Året lider mot sitt slut och jag sitter med ännu ett avsnitt om Stoicism i podden The Knowledge Project. Just poddlyssnande, som tagit mig på en inre resa under det…
-

Onlineutbildning – 9 sätt för mer engagemang och interaktivitet
Det här gick ju vägen! Vi lyckades att upprätthålla våra utbildningsverksamheter även när vi inte haft möjlighet att träffas. Under våren har jag hållit öppna heldags-kurser, med nya deltagare varje…
-

3 råd till mina frilanskollegor i krisen
I min bekantskapskrets har jag många som försörjer sig på att föreläsa och att utbilda, på konferenser och mindre event samt på företag. Det var en skräckupplevelse att se 75…
-

Vad gör jag med min marknadsföring i en kris? – 5 konkreta steg
Det är säkert att säga att vi befinner oss i ett krisläge. Vilken nivå av krisläge kan bara de som jobbar med det dagligen säga. När vi jobbar med marknadsföring…
-

Drömmen om distansarbete – Så gör du
Många drömmer om det, många tvingas prova på det i Corona tider – Att jobba på distans. Tanken på att få sitta avskilt och fokusera lockar några, tanken på att…
-

Tre modeller jag använder för att designa mitt liv
Sedan jag för sex år sedan valde att bli egen har jag arbetat för att designa mitt liv som jag vill ha det, både just nu och på lång sikt.…
-

Kompetensbrist – Välj ditt sätt att uppdatera din kunskap i höst
De flesta marknadsförare har någon gång de senaste åren känt sig otillräckliga. Delvis för att våra kundresor ändras med de digitala kanalernas funktioner och innehåll, men även för att det…
-

12 tips på hur du lyckas som frilansare
Det är den tiden på året då många av oss funderar på om det är dags för nästa steg mot en ny roll, till ett nytt företag eller kanske ett…
-

5 modeller för att förbättra din närvaro i digitala kanaler
Vilken vår! Alla pratar om data och aktivering baserat på beteenden à la Trump, Facebook släpper uppdateringar i högre intensitet än någonsin, det är rea på att köpa räckvidd samtidigt…
-
Digitala marknadsförings-tips – 21: Kanalval
Men hallå! Det här har ju jag redan skrivit om i ”9 kanaler du bör bemästra inför 2017”. Har du inte redan läst det så tycker jag ska klicka dig…
-

Digitala marknadsförings-tips – 20: Utbildande innehåll
Det är härligt att lära och få nya insikter. När vi lär oss något upplever vi att vi utvecklas och känner vi oss lite bättre. Nyttan av innehållet vi just…
-

Digitala marknadsförings-tips – 19: Underhållande innehåll
Att underhålla är en konst. Det kräver träffsäkerhet både i form av meddelande och formen för hur du meddelar. Underhållande innehåll är sådant som får oss att på någon millisekund…
-

Digitala marknadsförings-tips – 18: Berättande innehåll
Är inte allt innehåll berättande? På sätt och vis. Jag skulle vilja definiera berättande innehåll som sätter en berättelse i fokus för att berätta en stor del av den i…
-

Digitala marknadsförings-tips – 17: Innehållstyper
Ditt kreativa koncept ska vara motorn som driver din aktivitet i digitala kanaler. När du går igenom de olika faserna kan du använda det som ledstjärna när du prioriterar och…



