När jag kom till Honesty för ett halvår sedan hade de just fått in en ny kund. Den här kunden kom med ett helt fantastiskt uppdrag för den som vill arbeta med digitala projekt och dessutom gillar unga och deras idéer. PepsiCo ville nu lansera deras lyckade Refresh Project i Sverige.
Det var år 2009 som Pepsi beslutade att skrota den traditionella reklamen och istället satsa på Project Refresh – refresheverything.com. Pepsi lät då USAs innevånare komma med idéer på hur de skulle kunna förbättra olika samhälleliga ting till den digitala plattformen och gav dem hjälp och medel för att göra det. När vi nu tar det här projektet till Sverige i år vill vi göra det lite roligare/lättare och refreshar därför olika saker omkring oss. Vi börjar med gatumusiken.
Användarna kommer kunna svara på huvudutmaning (12 v långa med ett större pris som vinst) och veckoutmaningar (10 dagar) samt kunna lägga upp sina egna utmaningar på något de vill refrasha. Genom att vara aktiv, kämpa för att kvala till nästa omgång och hjälpa till att förbättra andras idéer kommer användaren kunna samla poäng och troféer. Ungefär såhär fungerar det:
Så, nu har vi världens bästa jobb. Vi ska finkamma sverige på idéer och uppmuntra/hjälpa unga att förverkliga dem. Snacka om att ha kul jobbet! Mitt hem kommer att förutom på Huben vara på blogg.pepsi.se, där ska jag tillsammans med Jesper och Filip berätta om allt skoj vi hittar. Självklart finns vi även Pepsi på Facebook och Pepsi på Twitter.
Att få se Pepsi Refresh växa kommer sannerligen bli ett av de roligaste sakerna jag någonsin kommer att jobba med!
Vill du ha en Invite innan alla andra? Säg till så skickar jag dig en 🙂
Första utmaningen – Refresh Street Music:
Mitt första svar:
Ett svar till “Nu smyger vi igång Pepsi Refresh”
Nice! Vilket projekt! Ser fram emot att se vad ni kommer på för roligheter.