3 presentationer som gör dig till en bättre Innehållsmarknadsförare

Författare:

|

Datum:

|

3 presentationer på temat content marketing

2013 har funnit sin ända och året har sannerligen präglats av begreppet ”content marketing”. Min bakgrund till ”content marketing” är att arbeta som stöd i skiftet som gjort att marknadsavdelningarna behöver öka sin produktion av  material (rejält) samt anpassa det till digitala kanaler. Denna bakgrund har gett mig många insikter jag fått möjligheten att dela med mig utav under några konferenser den senaste tiden.

Här nedanför hittar du mina senaste dragningar på temat innehållsmarknadsföring – Du säkerligen kommer att känna igen dig i dem!

Handlingsplan för Content Marketing – Reality Check 19 november 2013

På Reality Check samlades marknadsförare, redaktioner och redaktörer för att under en heldag gå igenom vad content marketing handlar om. Reality Check anordnades av DF Kompetens, Internetworld och Computer Sweden. Jag fick vara med och runda av dagen genom att ge deltagarna en handlingsplan som skulle ge dem möjlighet att sätta igång med content marketing efter dagens slut.

En innehållsskapares vardag – Internetdagarna 26 november 2013


Under 2013 upplaga av Internetdagarna anordnades ”Det är innehållet som räknas” för oss som tycker innehållet är bland det viktigaste med Internet. Dagen präglades av olika perspektiv på innehåll och dess syfte på nätet och jag gav en inblick i en innehållsskapares vardag.

13 vanliga fel vi gör när vi arbetar med innehållsmarknadsföring – Content Meatup 5 december 2013

En gång i månaden samlas svenska content marketing entusiaster för att diskutera ämnet under mer intima former över ett glas och lite tilltugg. Tre kortare sessioner om content marketing hålls och däremellan är diskussionen fri. Under 2013 sista ”Meatup” (ja, som ”meat” som i kött) gav jag 13 tankar om vanliga fel som vi gör inom vår innehållsmarknadsföring.

Vilken ”content marketing” presentation gillade du bäst?

 

Publicerade artiklar relaterade till eventen

Läs även mina andra inlägg om innehållsmarknadsföring

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *