2013 har funnit sin ända och året har sannerligen präglats av begreppet ”content marketing”. Min bakgrund till ”content marketing” är att arbeta som stöd i skiftet som gjort att marknadsavdelningarna behöver öka sin produktion av material (rejält) samt anpassa det till digitala kanaler. Denna bakgrund har gett mig många insikter jag fått möjligheten att dela med mig utav under några konferenser den senaste tiden.
Här nedanför hittar du mina senaste dragningar på temat innehållsmarknadsföring – Du säkerligen kommer att känna igen dig i dem!
Handlingsplan för Content Marketing – Reality Check 19 november 2013
På Reality Check samlades marknadsförare, redaktioner och redaktörer för att under en heldag gå igenom vad content marketing handlar om. Reality Check anordnades av DF Kompetens, Internetworld och Computer Sweden. Jag fick vara med och runda av dagen genom att ge deltagarna en handlingsplan som skulle ge dem möjlighet att sätta igång med content marketing efter dagens slut.
En innehållsskapares vardag – Internetdagarna 26 november 2013
Under 2013 upplaga av Internetdagarna anordnades ”Det är innehållet som räknas” för oss som tycker innehållet är bland det viktigaste med Internet. Dagen präglades av olika perspektiv på innehåll och dess syfte på nätet och jag gav en inblick i en innehållsskapares vardag.
13 vanliga fel vi gör när vi arbetar med innehållsmarknadsföring – Content Meatup 5 december 2013
Vilken ”content marketing” presentation gillade du bäst?
Publicerade artiklar relaterade till eventen
- Sara Öhman: Släpp kontrollen och våga vara personlig – Internetworld, 7 november 2013
- ”Content marketing” höstens hetaste trend – Internetworld, 24 september 2013 (samt pappersnummer 4 2013)
- Skapa en handlingsplan för content marketing på fem minuter – Appelberg.com, 28 november 2013
- Lojala kunder lockas av genuinitet och nya insikter – Dagens Industri, bilagan Kundlojalitet, 22 december 2013
Läs även mina andra inlägg om innehållsmarknadsföring
- Innehållsstrategi på 5 minuter [Infographic] – Skrivet 10 september 2013
- Hur mätning kan få dig igenom innehållsmarknadsföringens utmaningar – Skrivet 10 november 2013
- Guide: Framgångsrik innehållsmarknadsföring – Skapa och sprida – Skrivet 24 november 2012